Lees hier hoe je deze module instelt.
Archives: Vraag
Hoe stel ik de module Keuzemenu in?
Hier lees je hoe je een keuzemenu in kan stellen.
Hoe stel ik de module Wachtmuziek in?
Lees hier hoe je wachtmuziek instelt.
Hoe stel ik de module Meldingen in?
Lees hier hoe je meldingen instelt.
Hoe stel ik de module Openingstijden in?
Hoe stel ik de module VoiceMail in?
Lees hier hoe je de voicemail instelt.
Hoe stel ik de module Vast/Mobiel in?
Lees hier hoe je een doorschakeling toevoegt in jouw belplan.
Hoe stel ik de module Belgroep in?
Lees hier hoe je een belgroep toevoegt.
Hoe stel ik ik de module VoIP-account in?
Lees hier hoe je een VoIP-Account toevoegt.
Hoe stel ik de module Telefoonnummer in?
Lees hier hoe je een telefoonnummer instelt.
Hoe configureer ik Cisco en Linksys VoIP telefoontoestellen?
Configuratie wizard
Hoewel elk VoIP (SIP) telefoontoestel op je online telefooncentrale werkt, hebben we voor Cisco en Linksys (SPA serie) een handige tool ontwikkeld. Met deze tool laad je instellingen automatisch in op je toestel. Login op de webportal en ga naar: Beheer > VoIP-account
Bij “VoIP-Accounts” zie je aan de kleur van het bolletje of een toestel is verbonden of niet. Rood betekent dat er geen toestel is verbonden en groen betekent dat alles goed is. Klik op “Provisioning” om je telefoontoestel te configureren. Hierna opent het scherm zoals weergegeven op het volgende screenshot.
Regels
Zorg ervoor dat je PC waarop je de toestellen configureert en de telefoontoestellen in het zelfde netwerk zitten en verbonden zijn met internet. Vul de volgende regels in:
Telefoon | Selecteer hier het merk en type van je telefoontoestel |
IP-adres | Vul hier het lokale IP-adres van je telefoon in. Voor Linksys en Cisco-toestellen vind je deze door op de setup-knop (met het “gevouwen hoekje”) te drukken en te kiezen voor optie 10 en dan optie 2. Voor oude generatie toestellen is dat optie 9. |
Internnummer (extensie) | Ieder toestel heeft een aantal extensies. Dit betekent dat je meerdere VoIP-accounts op een toestel kunt registreren. Standaard kan deze op “Ext ” 1 blijven staan. |
Lijnen | De telefoons hebben meerdere lijnen. Afhankelijk van wat er bij “Telefoon” is geselecteerd, is er een bepaald aantal checkboxes zichtbaar die standaard aangevinkt zijn. Hiermee kan geselecteerd worden welke lijnen van de telefoon worden gekoppeld aan de account gegevens. We raden aan om de standaardinstellingen aan te houden. |
Taal | Kies hier de gewenste taal |
Belplan | Op “Standaard” laten staan |
Actie | Er zijn 3 verschillende acties mogelijk:
|
Klik op “Configureer” om een nieuw venster te openen en de actie uit te voeren. De telefoon gaat rebooten en opnieuw opstarten, waarna alles klaar is. Als “Update firmware en configureer” is gekozen, reboot het toestel zich 2x achter elkaar.
Kan ik gebruik maken van VoIP telefoontoestellen?
Telefoontoestellen
Je kunt ook gebruik maken van VoIP telefoontoestellen (Vast of Draadloos) op je online telefooncentrale bij EigenNummer. Per telefoontoestel heb je een VoIP-account nodig. Je kunt zoveel telefoons met VoIP-accounts aansluiten als je wilt.
Geschikte toestellen
Elk VoIP (SIP) telefoontoestel kan aangemeld worden op je online telefooncentrale. Voor de merken Cisco en Linksys (SPA serie) is het extra makkelijk omdat we daar met een druk op de knop mee kunnen koppelen (provisionen). Alle instellingen worden dan automatisch ingelezen in je telefoontoestel waarna je deze direct kunt gaan gebruiken.
Telefoontoestellen aanschaffen
Wanneer je voornemens bent telefoontoestellen aan te schaffen neem dan contact op met EigenNummer. Wij kunnen je adviseren, helpen, ondersteunen en de toestellen tegen lage tarieven leveren. Indien gewenst kunnen we compleet geconfigureerde toestellen aanleveren zodat het voor jou plug-and-play is. Daarnaast heb je recht op service en ondersteuning als je de telefoontoestellen via EigenNummer bestelt.
Internetverbinding
Een goede en stabiele internetverbinding is essentieel. Een telefoongesprek kost ongeveer 100 Kbps aan dataverkeer. Doe een speedtest om te kijken hoeveel bandbreedte jouw verbinding heeft. Daarnaast moet je modem/router geschikt zijn voor VoIP en soms moeten er instellingen worden gedaan. Neem contact met ons op om navraag te doen over de compatibiliteit van jouw modem/router.
Hoe download je de Vialer app?
Wil je deze app gebruiken?
Wat leuk dat je gebruik wil maken van onze nieuwe Vialer app! Met de Vialer app bel je met je smartphone, maar niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. De app heeft een volledig nieuw en gebruiksvriendelijk ontwerp gekregen. Wat iets minder zichtbaar is, is dat de hele architectuur van de app ook is aangepakt waardoor deze stabieler werkt en nog betere prestaties levert dan voorheen. De App staat vanaf nu ook standaard versleuteld ingesteld en is nog beter geïntegreerd met jouw mobiele belervaring.
Zo stel je de Vialer app in
Voor Android, klik hier.
Voor iOS, klik hier.
Goed om te weten
- De app is een product in ontwikkeling en wordt constant gemonitord op kwaliteit. We brengen regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag.
- Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer.
Hoe stap ik over naar een andere provider?
Overstappen naar andere provider
Hoewel we het jammer zouden vinden dat je bij ons weg zou gaan, respecteren wij deze keuze. Al onze klanten zijn contractvrij, dus ook jij! Geen opzegtermijnen of moeilijk gedoe.
Telefoonnummer behouden
Wij begrijpen dat je je telefoonnummer niet kwijt wilt omdat al je klanten dit telefoonnummer kennen. Het telefoonnummer is van jouw, dus je bent vrij om het mee te nemen naar een andere provider.
De stappen die je moet ondernemen
Geef bij je nieuwe provider aan dat je je nummer wilt behouden. Zij dienen dan een verzoek voor nummerportering bij ons in. Wanneer wij het verzoek binnen krijgen bellen we je op om te vragen of het akkoord is. Als jij dan aangeeft dat je wilt overstappen keuren wij het verzoek goed mits je aan de betalingsverplichting hebt voldaan.
Niet vergeten!
Zodra je nummer is geporteerd naar je nieuwe provider moet je niet vergeten je diensten bij ons de te verwijderen, anders loopt de facturatie door. Hoe je de diensten verwijdert kun je lezen onder Diensten opzeggen / verwijderen.
Hoe log ik in in de webportal?
De webportal
In de webportal kun je je complete telefooncentrale beheren; van een doorschakeling regelen tot het downloaden van en factuur. De webportal is waar ook ter wereld bereikbaar.
Eerste keer inloggen
Wanneer je voor de eerste keer inlogt zal je gevraagd worden om een persoonlijk wachtwoord aan te maken.
Inloggegevens
In de welkomstmail heb je een gebruikersnaam en wachtwoord van ons ontvangen voor deze webportal.
Wachtwoord vergeten
Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Ga naar: https://login.eigennummer.nl/user/password_reset/ en vul je e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Gebruikersnaam vergeten
Je gebruikersnaam is het e-mailadres wat je bij ons hebt opgegeven bij het plaatsen van je order. Wanneer je die onverhoopt vergeten bent kun je contact met ons opnemen via 088-2666400 of support@eigennummer.nl.
Waar vind ik mijn facturen en specificaties?
Versturen van facturen
Aan het begin van iedere maand krijg je van ons de factuur per e-mail toegestuurd. Het e-mail adres wat we daarvoor gebruiken is het e-mail adres wat je bij het plaatsen van de order op onze website hebt ingevuld. Hoe je dit kunt wijzigen kun je vinden onder Betalingscondities.
Facturen downloaden
Wanneer je een factuur wilt downloaden omdat je deze niet meer kunt vinden in je e-mail kan dit in de webportal. Ga hiervoor naar de webportal en ga naar: Account > Facturatie > Facturen
Specificatie van gesprekskosten
Voor een specificatie van de gesprekkosten ga naar: Account > Facturatie > Gesprekskosten
Specificatie van gefactureerde diensten
Voor een specificatie van de gefactureerde diensten ga naar: Account > Facturatie > Gefactureerde diensten
Hoe zeg ik diensten op en hoe verwijder ik diensten?
Contractduur
Al onze klanten zijn contractvrij, dus ook jij. De kosten van de diensten die je verwijdert worden gefactureerd tot het moment dat ze verwijdert zijn en niet voor de volle maand. Wel zo eerlijk!
EigenNummer opzeggen
Wil je opzeggen? Dat kan heel eenvoudig, omdat je bij ons nergens aan vastzit. Ga naar www.eigennummer.nl/klantenservice/overstappen-opzeggen om de dienstverlening te beëindigen.
Diensten verwijderen
Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van een of meerdere diensten kun je deze zelf eenvoudig verwijderen. Ga hiervoor naar de webportal en klik op Beheer. Alle diensten die actief zijn worden donkerder weergegeven.
In het voorbeeld op onderstaande screenshot zijn de modules Telefoonnummer, VoIP-account en Vast/Mobiel actief. Klik op desbetreffende module en verwijder de diensten door middel van het kruisje achter de dienst. Zodra alle diensten zijn verwijdert onder desbetreffende module, verandert de kleur van het icoon van zwart naar grijs.
Het is belangrijk alles te verwijderen dus ook de gratis diensten omdat deze met elkaar in verband staan. Wanneer je hiermee klaar bent stuur je ter bevestiging een e-mail naar info@eigennummer.nl.
Hoe maak ik nieuwe diensten aan?
Aanmaken van nieuwe modules
Bij EigenNummer.nl sta je zelf aan het roer. Wil je bijvoorbeeld een nieuwe dienst zoals openingstijden of een nieuw telefoonnummer aanmaken? Ga hiervoor naar de webportal, klik op Beheer en daarna op de module die je wilt aanmaken.
Hulp bij het aanmaken
In deze kennisbank geven we per module uitleg met voorbeelden hoe je deze kunt aanmaken en beheren. Ga hiervoor naar Modules. Uiteraard sta je er niet alleen voor. Kom je er niet uit en wil je hulp neem dan contact op via 085-3031600.
Betalen
Sommige modules zijn gratis en andere kosten geld. Als je op een module klikt in je webportal en daarna op Toevoegen zie je of deze gratis is of geld kost. De aangemaakte modules die geld kosten worden automatisch meegenomen op je eerst volgende factuur.
Wat zijn de betalingscondities?
Betaalmethode
Standaard betaal je bij ons via automatische incasso.
Betalingstermijn
Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.
Rekeningnummer
Het rekeningnummer wat wij gebruiken om van te incasseren is het nummer wat je hebt ingevuld bij het plaatsen van de order op onze website.
Administratieve gegevens wijzigen
Wil je je rekeningnummer wijzigen? Ga hiervoor naar de webportal en ga naar:
Account > Administratie > Factuurgegevens
In het scherm wat opent kun je je NAW gegevens en rekeningnummer wijzigen.
Incasso mislukt
Wanneer het niet lukt om het bedrag van je rekening te incasseren of wanneer je het bedrag handmatig storneert krijg je van ons automatisch een herinnering en het verzoek om de factuur alsnog handmatig te voldoen. Wanneer wij de betaling na de herinneringen niet ontvangen besteden wij de incassotrajecten uit aan het bedrijf Payt.
Hoe wijzig ik mijn administratieve gegevens?
Wil je je rekeningnummer wijzigen? Ga hiervoor naar de webportal en ga naar:
Account > Administratie > Factuurgegevens
In het scherm wat opent kun je je NAW-gegevens en rekeningnummer wijzigen.